uşa de la intrare

marți, 12 aprilie 2016

Da, mamă, sunt beată!

Fetelor, să vă țină Dumnezeu sănătoase, nu glumesc, îmi vine să vă pup că m-ați scos cu boarfele-n drum, mi-ați făcut rost de  atenție din partea cui trebuia!
Mie îmi place foarte mult cum scrie doamna Andreea Stroe, decât că nu cred că există, fiindcă, deși are articolele cele mai documentate, mai ales alea cu pădurile - chiar comentam cu piticul că sunt de tip anchetă/document -  ea nu apare nicăieri cu un profil public. Articolul ei nu are cum să mă rănească, l-a elaborat în baza unui document oficial. Nu mă rănesc nici comentariile, pentru că mă știe lumea ca pe mârțoaga Marghioalii, nu m-a văzut nici dracu beată vreodată. Nici măcar piticul, cu care am avut plăcerea să stau de vorbă de curând, la un brandy bun. Acuma, serios, cine vă așteptați să vă creadă când spuneți că sunt beată? Și, ok, ce ați mai avea de zis? Să nu ziceți milfă, că s-a zis deja.
Observați un fenomen invariabil? La fiecare 4 ani, în preajma alegerilor, începeți să vă agitați. Vă concentrați puternic pe mine. Sunteți mereu aceiași. Aveţi o zvâcnire de inteligenţă şi realizaţi că ceea ce fac eu e disimulare sau manipulare. Dar nu aveţi suficientă inteligenţă, încât să nu cădeţi în plasa mea. Mă luaţi drept ţintă şi mă tăvăluţi prin rahat. Măcar nu mai duceţi mâna la gură, după aia. Îi faceți un deserviciu candidatului vostru preferat, care, culmea, ar fi interesat să mă ignore în perioada asta. Lui îi place stilul meu. Și celorlați le place, fiindcă e pamflet, ceva mai acid, dar rămâne pamflet. Doar voi vă dați de ceasul morții, că fac eu mațul gros  ca  mâneca de la palton, din bugetul local. Mârâiţi sardonic pe unde aveţi posibilitatea să rămâneţi în anonimat şi îmi creaţi posibilitatea de a mă evidenţia. Este, într-adevăr, interesant că figura centrală a târgului e bibliotecara.
Știți de ce mă ocup de flori? Pentru că mă pricep. Pentru că am o estetică adecvată. Orașul arată într-un fel de când mă ocup eu de ele. Dracului, ar fi culmea să mă laude toată lumea, să mă placă.
La bibliotecă nu vin copiii voștri, lăsați-o jos că măcăne! Nu știu unde vă spun ei că se duc, dar nu la bibliotecă.
Știți de ce mă ocup eu de acțiunea Crăciun, timp de o lună și jumătate? Pentru că mă pricep și la asta. O lună de zile eu nu locuiesc acasă, ci la casa de cultură. Absolut totul trece prin mâna mea, până la ultimul șnur de legat pungile. E o lună plină, în care nu știu cum mă cheamă. Da, aveți dreptate, în primul an mă prinsese Ajunul fără să am timp să fac ceva pentru mine, trebuia să fie gata toate pachetele pentru copii, cele pentru serbare, și m-am trezit că e seara de Ajun și nu am avut timp să îmi pregătesc nimic. A venit Coca la mine cu de toate. De fapt, de la ea din curte nu au ieșit nici câinii fără ceva în bot, ea umple sacoșele tuturor, te simți și prost la un moment dat. Așa că nu comentăm ospitalitatea și disponibilitatea ei. Nu am putut rămâne prietene pentru că o femeie nu poate avea decât o singură prietenă și ea avea deja două... Anul ăsta am cumpărat 3 ciorbe de la cantină, de Crăciun, iar n-am avut timp de nimic. Dintotdeauna m-am ocupat de evenimente, știți asta, dar îmi place că vă consumați. Vă erodează puternic. La nivelul ăsta de zbatere în anonimat veți rămâne. Pentru mine contează că toate școlile, grădinițele, colaboratorii și beneficiarii mi-au mulțumit pentru ceea ce a ținut de mine. Vestea nasoală e că m-a felicitat și piticul, i-a plăcut. Îi cunosc faţa şi o disting de mască. I-a plăcut. Şi-i plac acţiunile mele, de fapt de aia vă uscaţi voi. Şi el știe că astfel de atribuțiuni le capăt printr-un document  denumit Dispoziție de primar. Primarul dispune de salariați pentru executarea unor lucrări în beneficiul instituției. Reprezentăm dispozitivul, aparatul lui propriu. Să știți că nici Lungu  și nici domnul vice nu mor după mine, dar au siguranța lucrului bine făcut, acolo unde mă solicită. Noi suntem o echipă în jurul lor, nu ne îmghițim nici cu apă, unul pe altul, nu avem aceleași beneficii, nici aceleași răspunderi, ne rupem fâșurile în interior, ne sabotăm, ne facem păpușele de ceară cu ace-nfipte (glumesc), dar ăștia suntem, o echipă; ciudată, gregară. Eu nu ajut o persoană, ci primăria, instituția mea. Nu mor de dragul juristei, de exemplu, nici ea de dragul meu, e o antipatie reciprocă, dar mă frământă problemele ei și mă frământă problemele celorlalți colegi, dacă vin din afară, pentru că au efect imploziv. Despre unele probleme nu știu nimic, aflu târziu, unele mă șochează, altele sunt previzibile. Nu știți voi câte persoane din anturajul lui Lungu sau al lui Milea m-ar opări, nici nu mă chinui să par simpatică. Una e chiar cea care își făcea probleme că mi-am schimbat mobila acum un an în casă. E simplu, credit de 10 000 lei la BRD și executat singură toată manopera de montat parchet in toată casa, zugrăvit în toată casa. După un an de credit, hop că mai vreau un supliment pentru lemne. Mi l-au acordat. Oh, nu aveți cum să mă răniți cu asta, fiindcă nu știți ce satisfacție e aia când mănânci pe ziar, stând în cur pe parchet și ești gata să termini treaba! Știți cum pun parchet și plinte? Procuror să fii și nu găsești defect! Aia e confirmarea mea ca om, nu ce bale lăsați voi în comentarii anonime.
Nu sunt funcționar public, fac campanie până-mi dă sângele pe nas, cui vreau, dacă vreau, dar nu ați văzut că nu vreau? Sau, ați văzut cumva că mai are loc cineva în stafful de campanie al lui MIlea? Voi mă vedeți pe mine într-o echipă ostilă mie? Vă repet, jumate din ei m-ar stropi cu benzină. În plus, candidații inteligenți nu au nevoie de vectori gălăgioși și reactivi. Doar piticul, mai masochist din fire, mizează pe popești și indiferent câte probleme i-au pricinuit, câte conflicte au creat între oamenii lui, nu  poate scăpa de ei. Cu toți oamenii lui am discutat, pe toți i-a disperat coaja aia de antrax cu răutatea ei, l-a disperat şi pe el, dar preferă s-o păstreze. Vrei să te scap eu de ei, prietene? Dai un coniac? E un preț bun, de alcoolică de duzină. Atunci lasă-mă să spun eu ceea ce nu ai tu curaj, lasă-mă să le arăt tuturor ce scrie fata de 5 ani încoace, mai ales despre tine și mai ales de pe ce computere, înregistrate la ce asociație, în timpul programului, ca să ne mai liniștim cu verificarea programului meu. Te scap de compromis. Nu ai calculat bine crezând că dacă mă tabără ei cu căcat pe pereți, îmi reduci credibilitatea. Mie îmi faceți imagine și cine e deștept se agață de ea. Nu ai online-ist, deci din start ai ratat segmentul de consumatori web. Ai un motor nociv, drapat jalnic în anonimat, care se concentrează tot pe mine. În realitate, nu te ai decât pe tine, pleci la luptă cu o strategie tâmpită, aceea de a întreba bibliotecara ce program are la bibliotecă și de ce face campanie.  Acum 4 ani mi-a fost drag să fac ziarul ăla, a fost confirmarea mea că pot să fac și un ziar. O să-l păstrez toată viața. Sunt bună, mă! Sunt bună, fă! Muriți în chinuri!
Începem treaba de mâine, asta a fost o deschidere bună, ca să știm cum stăm. Stăm bine, suntem în grafic. Mulțumesc încă o dată pentru oportunitatea de a-mi deschide azi o ușă spre mai bine. Care-ai dat copy/paste la fragmentul din blogul meu, ai prins fix ceea ce trebuia, fii binecuvântată! Orice șut în cur...